Har du det rigtige mobilabonnement?

Alle har mobilabonnementer som én af deres faste udgifter og abonnementsløsninger. Som leder eller ansvarlig bør du sikre dig, at dig og dine kollegaer har de rigtige mobilløsninger, der passer til jeres behov og forbrug, men uden at I betaler for meget.

Der er desværre mange danskere der har det forkerte mobilabonnement og det er derfor Byggefaget ser på hvordan du finder den bedste løsning i denne artikel. Der er god grund til at sammenligne abonnementer, så i er sikre på at have den rigtige løsning.

Sammenligning er nøglen

Prissammenligning er den bedste vej til at få overblik over markedet, udbyderne og deres løsninger. Bemærk at du som virksomhed ofte har mulighed for at bestille andre former for mobilabonnementer end de sædvanlige for privatkunder.

Du kan via online portaler og sammenligningstjenester, hurtigt og enkelt identificere de billigste og bedste løsninger på markedet. Samt få overblik over de forskellige løsninger og mobilpakker, der kan være relevante til børn eller familier.

Du kan nemt finde det bedste mobilabonnement via YANET.

De fleste mobiludbydere har jævnligt ændringer i deres priser, tilbud og andre kampagner, der gør du kan spare penge. Særligt som ny kunde eller hvis du overvejer at skifte udbyder, vil du ofte have mulighed for at lave nogle gode aftaler, hvis du er villig til at binde dig i fx. 6 måneder.

Start med at klarlægge forbruget

Inden du går i gang med selve sammenligningen, bør du altid starte med at klarlægge Jeres forbrug. Hvor mange timers tale og hvor mange GB data forbruger i hver måned. For at kunne vurdere løsningerne over for hinanden, er det naturligvis centralt at vide hvad I behøver.

Forbruget kan I typisk finde frem til via det nuværende mobilselskab, da de har statistik på hvor meget i taler, sms’er og bruger af data. Såfremt I er helt nystartet uden nogen forhistorik, kan det være sværere. Men her kan det anbefales at vælge en af de billigste løsninger, da du altid kan opgradere som behovet stiger.

Når du er helt klar på de eksakte behov til taletid og GB data, kan du nemmere og mere målrettet gå til mobilsammenligningen.

Se også: Sammenligning er vejen til det billigste lån 

Tjek anmeldelser inden du vælger

Sidst er det en god idé at læse anmeldelser af de 2-3 udbydere du overvejer. For det kan godt være at A-selskabet er det billigste, men hvad hvis deres kundeservice er dårlig og B-selskabet har mange flere fordele?

Det er ikke altid prisen, antal timer og GB der bør være udslagsgivende. Det afhænger i sidste ende af dine præferencer som beslutningstager. Du kan med fordel læse andre erhvervskunders vurderinger af selskaberne på Trustpilot. Det er ikke altid det giver et retvisende billede, men du får typisk en god indikation af hvad du kan forvente.

Få lavet et jævnligt tjek af dine abonnementer på flere områder, så du ikke betaler for meget og altid har de rigtige løsninger.